Saturday 5 February 2011

coretan lama berdarah kembali.

kamu..
dulu kamu saya puja-puja,
kamu saya curik-curik pandang,
sebab kamu ade penariknya,
tak tahu dimana.

seperi jodoh ada antara kita,
tapi kedudukan yang menghalang,
kamu terlalu egois,
melanggar apa ada.

Kamu kejam,
permainkan hati dan perasaan ini,
ketika itu mujurlah saya masih mentah,
alasan kamu,
kita begitu jauh,
YA!!! kita terlalu jauh!!
tapi kamu masih sanggup menolongku,
dalam banyak perkara..
kamu, walaupun jarak itu,
menjadi benteng,
semahunya.
orang lain sedang pandang,
meminta kepastian,
dan kita menafikan,
dan kita tetap KAWAN.

Kini,
aku masih ingat kamu,
tapi bukan kamu yang saya puja,
sudah lama tidak bersua,
entah kamu bagaimana,
hanya kadangkala di alam maya,
bukan kerana saya lupa,
maaflah kalau kamu terasa,
mengapa kamu masih mencari saya?
kita sangat jauh,
sesuatu itu memisahkan kita,
kamu teruskan cita kamu,
pasangan hidup?
adakah lawak sedang direka?
harap kamu berjaya menemuinya,
tapi yang pasti, bukan saya orangnya.


sekian

1 comment:

Bunga said...

xde jodoh?..yakinlah setiap org telah mempunyai jodoh masing-masing..